miercuri, 5 august 2009

Memoriu scris din spatele gratiilor


Am avut ocazia de curand sa citesc un memoriu al unei tinere persoane care in zbuciumul tineretii si din mici prostii a ajuns acolo unde chiar e o alta lume, una mai rea, una unde Dumnezeu parca nu ajunge sa vada tot ce se intampla. O sa redau in mare parte cuvintele pe care le-am citit cu adaugari ale mele ca idee asupra intregului text...

" ... domnule judecator, sunt tanar si stiu ca am gresit, merit o oarecare pedeapsa, dar una care sa ma aduca pe calea cea dreapta, dumneavoastra imi refuzati orice evaluare psihologica, orice metoda prin care un psiholog v-ar putea confirma ca nu sunt un om care merita sa fie acolo unde sunt eu acum, o lume neagra, o lume in care trebuie sa platesti pentru a respira, pentru a vedea lumina, pentru a nu fi agresat fizic cat si sexual, o lume care teoretic e menita sa te faca sa regreti tot, iar in momentul in care reusesti sa iesi, cu mana pe inima sa fii un om drept si sa nu faci nimic impotriva moravurilor sau legilor statului, o lume in care gardienii te bat de placere, fara un motiv anume timp de 7-8 ore ca pe niste animale, sincer si de animale mi-ar fi mila sa le vad batute asa, e oare asta o corectie? cum pot trai acei oameni, cum pot dormi seara linistiti cand au lasat pe cineva pe jos plin de sange, in stare de lesin?, o lume in care toti iti propun noi metode de talharii, crime si proxenetism. Domnule judecator lumea pe care ati reusit sa o creati in spatele gratiilor e o oaza a criminalitatii, un loc din care cele mai mari rele pleaca si vor pleca, acel loc nu indreapta oamenii sub nici o forma ... "


In mare parte cam asta e ideea textului, am vrut sa va arat asta din punctul unei persoane care stie mai bine ca cine a scris nu merita sa fie acolo, o altfel de corectie ar fi fost de ajuns. Nu o sa dau mai multe detalii.

Numai bine.

Un comentariu: