joi, 12 august 2010

Taxa sau furt?

Vorbeam intr-un post anterior de o zi in care am fost bantuit de mici incidente in care a fost implicat capul meu, si ma refer acum strict la faza in care am dat cu capul intr-o cutie de net a celor de la RDS care intradevar nu este montata corect pentru ca poti sa ti belesti usor capatana (ce am si patit) sau daca ai ceva de carat te incurca pentru ca nu este de dimensiuni reduse.
Am primit un email de la Elena si imi spunea ca nu stie cine le-a dat aprobarea sa monteze cutiile in asa hal. Raspunsul este urmatorul: Nu le-a dat nimeni aprobare cum si unde sa monteze cutiile, in baza unui certificat de urbanism scos de la primarie au primit autorizatie sa monteze cutii pe blocuri sau in scari de bloc fara sa existe o autoritate competenta sa vina ulterior sa analizeze lucrarea sa vada daca incomodeaza pe cineva, si mai mult ca sigur administratorul sau seful de scara a primit atentia cuvenita pentru a inchide ochii. In concluzie trebuie doar sa fim mai atenti si sa inchidem si noi ochii pentru ca momentan asta e singura solutie pe care o avem, nu cred ca vor despagubi pe cineva daca se accidenteaza in cutia lor, in schimb daca ma apuca dracii pe mine eu cel avariat si le daram cutia de acolo voi fi acuzat de distrugere si voi suporta consecintele.

Tot de la Elena am primit si 2 link-uri de pe youtube in care sunt persoane care se plang pentru o anumita taxa de mentenanta pe care au introdus-o pe facturile clientilor fara ca acestia sa fie anuntati scris. Consider ca taxa asta o mare magarie, un motiv in plus de a stoarce bani de la oameni, si desi este specificat in contract ca furnizorul poate modifica tarifele pe parcurs, ceea ce au facut ei pare la prima vedere sa fie ilegal. Modificarea tarifelor inseamna cresterea/scaderea preturilor la abonamente care ar trebui comunicata tuturor clientilor in scris, nu verbal, nu la casa, ci in scris pe o alta hartie decat factura, in care sa explice motivul pentru care au recurs la aceasta modificare, dar pentru a nu - si afecta imaginea in campania de marketing ei au preferat sa adauge o taxa de mentenanta, spun ei pentru a pastra abonamentele relativ mici ca sa atraga clientela.
Nu reusesc sa imi dau seama ce inseamna aceasta taxa de mentenanta de 5 LEI mentenanta cui a echipamentelor? a serverelor? in conditii absolut normale ei sunt raspunzatori de echipementele pe care le folosesc ca sa asigure clientului o conexiune permanenta si acces la internet/tv/telefon. E o mica mare magarie si un semn ca s-au intins mai mult decat si-au permis si acum incearca sa traga tare pe clienti cerand aceasta taxa avand in vedere costurile echipamentelor la care se afla un client conectat suma este imensa si ilegala totodata.
Pentru cei care si-au dat seama de acest lucru sa studieze bine contractul si sa tina cont ca aceasta taxare in plus nu se considera o modificare a tarifului si pentru a putea rezolva problemele sa inceteze sa se certe cu muierile de la casierie pentru ca sunt de o incompetenta grava dupa cum se poate vedea si in clipurile de mai jos. Contactati un manager sau un director sau daca se strang mai multe semnaturi se poate contacta protectia consumatorului, dar probabil nu se va rezolva mare lucru, ca ultime solutii ar fi sa intocmiti o hartie eventual cu mai multe semnaturi care sa fie adresata catre ANCOM (autoritatea nationala pentru telecomunicatii) cu specificatiile necesare lamuririi problemei si ei vor avea grija sa se ocupe mai departe.

Datele de contact vor fi gasite pe pagina principala : http://ancom.org.ro

Cu privire la rezilierea contractelor atat timp cat nu sunt echipamente in chirie, desi contractul este semnat pe 2 ani se poate renunta la plata acestuia pentru ca ei vor inceta sa mai emita facturi care nu se platesc pentru a nu plati TVA-ul degeaba, nu au ce sa va faca. Daca aveti echipamente in custodie inapoiati echipamentele si spuneti-le sa si le bage in cur si renuntati la  serviciile lor intr-un mod asemanator daca altfel nu reusiti sa va intelegeti cu ei..

Cam atat, mai jos sunt link-urile pe care le-am primit de la Elena, enjoy:



Numai bine.

Un comentariu:

  1. Pe mine cel mai rau la povestea asta cu taxa m-a enervat faptul ca au mizat pe indiferenta si "prostia" romanului si pe faptul ca nu toti abonatii au bani sa ii dea in judecata (daca aveau o situatie financiara buna cred ca nici nu mai apelau la serviciile lor). Asadar s-au gandit baietii ca nu trebuie sa mai anunte poporul cu 30 de zile inainte de introducerea taxei, ci sa le faca o supriza tuturor abonatilor ca si asa nu va veni nimeni sa faca scandal pentru 5 RON.

    Intr-adevar suma nu e mare, dar modalitatea abuziva de introducere duce nesimtirea celor de la RDS la maxim.

    RăspundețiȘtergere