miercuri, 21 iulie 2010

Adevaruri nespuse, minciuni exprimate sincer

De multe ori e ok sa minti, chiar daca incalci una din cele 10 porunci, ideea e ca iesi usor din cacat fara sa omori pe nimeni. Problema apare insa atunci cand te scoti pe tine din cacat si bagi pe altul, aici nu mai este ok pentru ca poti cu usurinta sa faci rau sau sa ranesti pe altcineva. Adica, daca te intreaba mata la 10 noaptea de ce cacat nu ai dus gunoiul dimineata atunci cand te-a rugat, poti sa ii zici ca ai avut treaba toata ziua si nu ai apucat sa il duci sau avand atatea pe cap ai uitat complet, cand tu de fapt ai belit fasolea pe messenger si facebook o zi intreaga si nu ai iesit din camera decat sa iti faci ceva de mancare sau sa te pisi ori laba ori mai stiu eu ce, dar daca la intrebarea asta raspunsul tau implica pe altcineva, si zici ca ai vrut sa il duci da a zis tactu ca il duce el ca si-asa e mai liber, atunci nu mai e ok pentru ca mata se duce cu surle si trambite si ori il fute in cur pe bietul om ori ii infige o furculita in cap ca deh, asa sunt femeile cand nu se intampla ceva cum vor ele.
Lasand la o parte exemplul dat revin la problema mea si aceea ca e de cacat domle' cand vezi ca persoana care isi baga baterii in urechi ca sa i se aprinda ochii nu constientizeaza ca se arunca singura intr-un paragraf dintr-o carte fictiva pe care doar ea o vede si culmea o vede roz, cand ea e mai maro decat cacatul de caine in care calci dimineata cand iesi din bloc si pe care il blestemi din rasputeri. Pe langa faptul ca nu constientizeaza ceea ce face nici macar nu se gandeste la ce poate simti sau ce poate gandi persoana pe care o implica in mod voit in pagina ei de cacat din carte, pentru ca nu ii pasa si pentru ca exista un egoism in stare avansata care nu se poate trata.
Imi amintesc ca prin clasa a1a mi-a zis intr-o zi invatatorul ca am scris de oligofren si ca ar trebui sa ma straduiesc mai mult, automat colegii au inceput sa rada pentru ca stiau ca nu e ceva de bine, oricum radeau a prosti ca niciunul nu stia ce inseamna oligofren, nici eu nu stiam atunci ce inseamna si agitat m-am dus repede acasa si cu dubii maxime am rasfoit DEX-ul sa imi omor curiozitatea. Si int-adevar am omorat-o, insemna un lucru nasol si atunci speram din suflet ca ceilalti colegi sa nu faca acelasi lucru ca si mine, oricum era mult mai grav decat ma asteptam eu si abia atunci jignirea adusa a inceput sa doara,  pentru ca pula mea sunt stangaci si idiotii de la acea vreme m-au fortat sa scriu cu dreapta , semn ca urmele comunismului inca nu fusesera sterse de tot, si automat nu aveam un scris tocmai exemplar. Nu era vina mea, era vina lor ca erau incapabili sa inteleaga anumite lucruri destul de clare si eu nu reuseam atunci sa le explic altfel.
A doua zi cu capul in pamant si gandul in o mie de parti am mers spre scoala gandindu-ma la ce mi s-a zis, lucru care ma macina cumplit si in felul asta am prins ura pe acea persoana si chiar mi-am bagat pula si nu am luat masuri, ba chiar am scris pe tabla boame in loc de bomboane si nu mi-a fost rusine, shit happens ce pula mea va uitati ca curca-n craci?
Nu am inceput sa scriu vreo carte intitulata Amintiri din copilarie reloaded dar se poate face o asemanare a starii de spirit a persoanei implicate in minciuna altora, ce simte, ce gandeste si care pot fi urmarile cu ceea ce am relatat. De cele mai multe ori e bine sa nu futi pe altii cand minti, si am invatat ca uneori e bine sa ascunzi adevarul ca sa te feresti pe tine insuti sau sa feresti pe altii de lucruri care ar putea afecta din anumite puncte de vedere ambele persoane.

Numai bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu