vineri, 6 noiembrie 2009

Eh suntem romani ce vrei?

Da, destul de dureros sa auzi tot timpul vorbele astea "eh suntem romani", mie imi suna a .."sunt retard ce vrei?", nu mi-a fost niciodata rusine ca sunt roman si nici nu vreau sa fie. In ciuda faptului ca si mie mi se pare o tampenie toata reciclarea asta pe care tot incercam sa o facem, pentru ca mi se pare ca mai mult poluam recicland, intregi procese prin care se trec materialele pentru a ajunge la o forma finala polueaza mai mult decat daca ar fi fost facute de la zero. Dar, asta nu inseamna ca nu trebuie sa avem totusi grija de natura si de noi insine, intr-un oras sufocat de masini, de oameni, de cladiri, e foarte greu sa mentii o curatenie, si e greu din cauza celor care nu tin cont de nimic si arunca tot felul de ambalaje la voia intamplarii.

Da, stiu ca sunt oameni platiti sa mature tot timpul, sa faca curatenie, dar ei nu sunt tot timpul sa stranga in spatele tau mizeria, trebuie doar sa gandesti putin si sa te uiti ca oriunde ai fi la o distanta mica de tine gasesti un tomberon care sa te ajute sa iesi din impas. Pastrarea curateniei, indiferent unde ne aflam, zic eu se afla in mainile nostre, e un lucru destul de important care se poate face incredibil de usor.

Eram si eu la facultate astazi, tin sa ma laud, si 2 baieti, stateau in masina undeva in fata facultatii si ascultau muzica, destul de tare da pana la urma nu dormea nimeni deci nu deranja (teoretic, sa zicem), nu o sa dau tipul masinii ca nu vreau sa par in vreun fel fara sa vreau. Stateam afara si beam o cafea, la un moment dat o colega desface un pachet de tigari si arunca ambalajul pe jos, o intreb de ce a facut asta si imi zice " eh suntem romani ma, lasa-ma", in momentul imediat urmator din respectiva masina zboara o sticla goala de suc pe jos, si oamenii pleaca mandri. Avem o scuza pentru asa ceva? ca suntem romani?

Nu as zice poate ne civilizam si noi la un moment dat, macar sa ne invatam unii pe altii lucruri elementare ca sa putem convietui, nu suntem animale totusi.

Numai bine.

4 comentarii:

  1. nu stiu altii cum sunt, dar eu una de obicei am geanta/buzunarele pline de hartii si ambalaje, pentru ca in general nu gasesc un cos de gunoi in apropiere :-). mucurile de tigari nu prea pot sa le tin nici in geanta, nici in buzunar, asa ca atunci cand nu gasesc un cos langa(99% din cazuri)nu am alta solutie decat sa le arunc pe jos, din nefericire.

    RăspundețiȘtergere
  2. ca sa o luam pe alta parte, eu am vazut cosuri destul de multe, m-am deplasat pana la cel mai apropiat cam 20 m doar sa sting o tigara, m-au vazut ceilalti care erau pe langa mine si am vazut ca le-a fost rusine sa arunce chistoacele pe jos si eu fost tot acolo si au stins, ideea e ca daca tot vrei poti sa iti iei o scrumiera portabila:) te-am pupat.

    RăspundețiȘtergere
  3. evident, cand am un cos de gunoi in raza mea vizuala, ma duc pana la el. cat despre scrumiera portabila, o astept de craciun :))

    RăspundețiȘtergere
  4. care e mah colega aia??
    da-o mah pe mana mea..sa fac io cu ea educatie civica!!
    multa bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere