luni, 16 noiembrie 2009

Circ, efectele crizei


Cu siguranţă că suntem toţi familiarizaţi cu termenul de criză economică în care ne aflăm, nu doar noi românii, e o criză la nivel mondial din care Crin Antonescu spune că ne scoate când va ieşi el preşedinte. (bullshit!), nu voi vorbi de politică pentru că e un subiect aberant. Indus în mentalitatea oamenilor acest termen de criză economică, cei mai mulţi s-au speriat şi probabil şi-au imaginat foamete şi lupte de supravieţuire, şi cel mai mult s-a văzut la americani unde oamenii au vândut cam tot ce aveau de valoare, bijuterii, maşini pentru a ţine bani cash în casă, şi aşa mai departe.

Binecunoscutul marketing tâmpit de fast-food pe care tot de la americani l-am împrumutat, şi văd că nu numai că nu îl înapoiem, ba chiar îl ducem şi în alte domenii. Mă refer la McDonald's, ştii bătrânul cu ferma, şi la KFC, aia care dezvoltă creşterea puilor fără pene, care ştiu cum să facă să te enerveze când mergi să îţi cumperi mâncarea aia "sănătoasă", şi te aşezi frumuşel la coadă, şi stai, şi stai, şi ajungi la un moment dat la casă unde ceri ce vrei tu să înfuleci, lucru la care te-ai gândit în alea 25 de minute cât ai stat la coadă, şi vine tipul/tipa de la casă şi îţi zice dacă iei mare mai dai doar 1,5 lei în plus la produs, poate vrei şi o prăjiturică desert, sau cu carton cu Gigi Becali, şi îţi toarnă pe gât la oferte încât îţi vine să îi zici "omule, mor de foame, da-mi chifla şi copanelul şi lasă-mă!!!!". La asta mă refeream şi e la fel în toate, te abureşte ăla până mai iei şi altceva dacă nu eşti atent, partea proastă e că moda asta a ajuns chiar şi în peco, nu de puţine ori am păţit să alimentez şi să fiu întrebat la casă dacă nu cumva vreau şi o ciocolăţică mars sau o cola, sau poate vreau altceva chiar, şi stau şi mă uit la ea şi îi zic, " am băgat benzină de 30 de lei, nu îţi zice nimic chestia asta??" nu normal că nu vrei pentru că oricum totul e mai scump la peco şi nici nu ştii de când le au în rafturi.

Am întâlnit fenomenul şi la Dedeman, unde te aburesc să mai cumperi un set de rahaturi ca să îţi dea un bon de benzină de 30 de lei, mare biznis, chiar mare.

Un alt efect al crizei economice se observă în telefonia mobilă, unde s-a ajuns la un număr de clienţi de la care cresc mai greu, aşa că băieţii au trecut la o modalitate de a-şi fura clienţii între ei, şi vă pot da un exemplu concret. Săptămâna trecută au sunat de la orange, pe unul din abonamentele de grup de la servici de la vodafone şi au cerut cu dl. director. În urma discuţiei, am aflat că au sunat să îi facă o contra ofertă pentru abonamentele business, pentru că deja ştiau ce abonamente folosim şi pe cât timp avem contractul, au decis să facă o ofertă mai bună decât a celor de la vodafone, ba chiar acoperă cheltuielile necesare rezilierii contractului care e semnat pe 2 ani.

În curând o să mergem să cumpărăm shaworma şi să îţi zică ăla, dacă vrei să te servesc zâmbind trebuie să mai dai 2 ron. bleah!!!

Aşa că...aveţi grijă să nu deveniţi un Homer Simpson să daţi banii pe prostii fără să va daţi seama.


Numai bine.

3 comentarii:

  1. Bravo Cristi..Foarte tare ce ai zis ..

    Insa ai grija sa nu citeasca nenea Crin .. ca te partidul lui in strada ..

    La mai multe articole ca acesta ...


    Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca te omoara partidul lui in strada ..

    Scuze .. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum vorbeam chiar astazi cu Gabelu si Rux ideea e ca romanul sa faca banul sa circule, altfel nu vom iesi in veci din criza. Nu zic ca e ok ca toti sa te innebuneasca sa iei ceva extra ca sa faca vanzare, asta e altceva. Ma refer la faptul ca romanu e invatat sa tina banii la saltea "pentru zile negre". In cazul asta numai zile negre vor fi. Oamenii tin banii la saltea, banul nu circula, BNR se simte nevoita sa emita moneda, moneda astfel emisa nu are acoperire in bunuri si hopa inflatie , hopa criza. Repet, nu e ok sa dai banii pe ceva ce nu e nevoie!!! Dar nu ii tineti la saltea. Lasati banii sa circule prieteni...

    RăspundețiȘtergere