luni, 21 decembrie 2009

Am ajuns la limita!

Am ajuns la o limita, sau limita a ajuns la mine. Nu, nu ma gandesc sa ma sinucid, doar ca pe langa alte lucruri care mi-au ajuns pana in gat au inceput sa ma deranjeze foarte tare cersetorii.
Primul gest al oricarui om, care vede alt seaman al lui amarat, care e nevoit sa cerseasca pentru supravietuire, e sa il ajute financiar, din putinul pe care il are sa dea o foarte mica parte si unui om lipsit de ajutor. E ok sa faci asta, asta ziceam pana acum, ca nu mori de 50 de bani, sau de 1 leu. Acum as spune ca e o tampenie sa ii ajuti ce etica, ce mila sa iti mai fie cand ei sunt niste nesimtiti, si datorita faptului ca au ajuns sa castige destul de bine s-au inmultit simtitor, asa ca nu mai e semafor unde sa nu fie cel putin 2 cersetori, nu e metrou in care sa ai parte de o calatorie linistita, si nici un alt mijloc de transport in comun din care ei sa lipseasca.
Mergand aproape zilnic cu metroul si cu tramvaiul am inceput sa ii invat, au zonele lor in care activeaza, e un mos care se vaita ca nu are bani sa plateasca factura la curent si urla in stanga si in dreapta ca vrea sa fie ajutat, da frate esti certat cu curentul nu ai bani niciodata, inteleg, dar si cu apa?
Mai e unul care canta, asta zice el, se aud o sumedenie de zgomote si onomatopee care te fac sa iti infigi ochii in urechi sa te poti detasa de tot.
E una in metrou care pe frigul asta merge cu un bebe in brate si asteapta sa i se intinda o mana cu ceva banuti, pe asta cum dracu nu o mai vede nimeni care sa ii ia copilul sa il duca la o casa de copii si sa ii ia toate drepturile, nu e normal sa tarasti un copil la varsta frageda prin curentul ala, prin frigul ala doar ca sa impresionezi lumea sa castigi un ban pe care oricum il dai pe bautura ca sa poti sa te futi si sa mai torni cativa plozi pentru ca 'recolta' de anul viitor sa fie mai bogata.
Da bun, se apropie sarbatorile, s-a dat drumu la colinde, dimineata apar in metrou 2 tiganci, 2 copile (nu vreau sa fiu inteles gresit nu sunt rasist doar ca tin cont de diferenta de etnie atunci cand vorbesc de cineva) care au inceput sa ne colinde, si ne colindau asa de tare si distorsionat, si un colind pe care Hrusca l-ar fi cantat asa de frumos si cu pleata in vant si cu costumatia adecvata, dar nu o ragaiala totala care a reusit sa deranjeze pe toata lumea. Se opresc fetele din cantat, deja rasuflam usurat, cred ca si altii faceau chestia asta ca tot simteam un curent pe la ceafa, sper sa fi fost asta ca daca nu inseamna ca tipu din spatele meu era cu alte orientari si ma mirosea nu stiu, tind sa cred ca rasuflau usurati. Trecem peste.
Se opreste trenul in statie, se dau jos, zic in gandul meu " taci ca e bine ", a fost pe dracu, se urca alta in metrou cu un miel in brate flausat acolo de niste carpe si statea cumintel, deja ma gandeam "asta macar e singura, cat de tare poate sa mi futa creierii", nu termin bine de zis si incepe frate o chitaiala, cu pauze, dupa aia iar zgomote, uita din versuri, spunea tot de la inceput, OMG fututi mortii matii, las-o in cacat de treaba, dupa ce ca esti analfabeta, habar nu ai sa canti, cred ca isi pierduse urechea muzicala pe care nu a auvt-o niciodata!!!, mai chinui si mielul ala saracul ca sa castigi tu bani de la persoane mai darnice decat ar trebui, sa-i dai lu mata si lu tactu sa cumpere bautura si tigari, sa mearga acasa si sa se futa pe ele ca sa mai toarne alti plozi.

Spun sincer ca o singura data am zambit cand m-a abordat un cersetor batran care canta la nai, dupa o zi de munca, si infometat, si obosit, mergeam spre casa, ies de la metrou si dau de asta, si incepe sa sufle in nai pe ritmul lui zamfir - the lonely sheperd, cred ca stiti toti, sincer m-am oprit si am ascultat si i-am lasat omului ceva in cutiuta lui pentru ca mi-a luminat putin ziua de rahat pe care o avusesem, intotdeauna sunt lucruri atat de marunte care te fac sa zambesti momentan sau sa uiti de toate problemele si sa privesti lucrurile altfel.

Serios vorbind, nu sunt fara inima, si eu am mai dat bani cersetorilor, ideea e ca nu se merita, sunt nesimtiti si lipsiti de inima, si din cauza lor nu putem avea parte de o calatorie civilizata, parca am fi in comuna primitiva, nu sunt oameni sinceri, sunt oameni care fac lucruri intentionat pentru a inspira mila cetatenilor de rand, sunt oameni care, zic eu , de moment ce pot merge prin metrou, prin tramvaie etc. ore in sir, zile intregi, pot merge la munca, o munca poate de jos, dar macar onesta.

Numai bine.

3 comentarii: